بهترین رنگ برای درب ضد سرقت + آموزش چگونگی رنگ زدن درب

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
بهترین نوع رنگ درب ضد سرقت

یکی از مهمترین نکات هنگام تهیه درب ، رنگ درب ضد سرقت است. رنگ درب معمولا بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون انتخاب می شود و هیچ تاثیری بر روی کیفیت درب نخواهد داشته و یک امر کاملا سلیقه ای است.

راشین درب
راشین درب

درب ضد سرقت دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا می باشد . این زیبایی در دکوراسیون منزل شما تاثیر زیادی دارد .مواردی که  در مورد درب ، در دکوراسیون بسیار مورد توجه قرار می گیرد رنگ و طرح درب است. بر این اساس درب های ضد سرقت هم در رنگ بندی متنوع طراحی و تولید شده اند. در این جا سعی داریم شما را با رنگ بندی درب ضد سرقت و بهترین رنگ درب که با دکوراسیون شما سازگار باشد صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشد تا بتوانید بهترین درب ضد سرقت را برای منزل و محل کار خود خریداری نمایید.

رنگ كردن درب ضد سرقت، یکی از دغدغه های افراد است. این کار بسته به جنس و مدل درب شما امکان پذیر است. ممکن است که یک درب به راحتی قابل رنگ کردن باشد و یک درب دیگر به روش های خاص برای رنگ کردن نیاز داشته باشد. به شما توصیه می کنیم قبل از اقدام برای رنگ کردن درب ضد سرقت حتما مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای آشنایی با نحوه رنگ کردن درب ضد سرقت کلیک کنید.


رنگ درب ضد سرقت

در سال های قبل رنگ درب ضد سرقت تنوع زیادی نداشت و اغلب شما با درب ضد سرقت قهوه ای مواجه بودید و تنها گزینه شما برای خرید درب ضد سرقت، درب ضد سرقت قهوه ای رنگ بود. اما در این روزها با توجه به طراحی های زیبا و فراوان درب که دلیل آن هم استقبال افراد از خرید درب ضد سرقت است، شما برای انتخاب رنگ درب ضد سرقت دارای چندین گزینه هستید.
درب ها در رنگ ها مختلف و طبق سلیقه مشتری طراحی و رنگ زده می شوند و پس از تهیه درب کاملا با سلیقه مشتری همخوانی خواهد داشت. نکته مهم در انتخاب رنگ درب ضد سرقت این است که لازم است هم با فضای داخل خانه و هم با فضای بیرون همخوانی داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود اغلب مشتریان در بین رنگ بندی درب ضد سرقت موجود در بازار مردد شوند و انتخاب برای آن ها مقداری مشکل شود. بلاخره فضای بیرونی با داخل خانه تفاوت دارد واین هماهنگی هم باید بین در و فضای استفاده شده بوجود بیاید.

ترمیم رنگ درب ضد سرقت

  1. اگر رنگ درب شما خراب شد بهترین و اقتصادی ترین روش ترمیم رنگ درب می باشد. برای این امر بهتر است ابتدا درب را از چهارچوب جدا نمایید و سپس تمام یراق آلات را نیز جدا نمایید. سپس با استفاده از سمباده به دقت شروع به سمباده کشی نمایید و پس از آماده شدن درب اقدام به رنگ آمایزی نمایید. البته توصیه می شود برای این امر دارای آشنایی قبلی با رنگ آمیزی باشید تا بتوانید ظاهری شیک و زیبا برای درب ایجاد نمایید.
  2. روش دوم که برای شما بی دردسرتر اما پرهزینه تر از رنگ کردن درب تمام می شود، تعویض روکش درب ضد سرقت است. برای خرید روکش جدید و تعویض آن می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.

ترمیم رنگ درب ضد سرقت بسته به میزان خسارت وارده می تواند کار آسان و یا سختی باشد. اما اگر می خواهید درب شما ظاهری یک دست داشته و زیبایی خود را حفظ کند توصیه می شود کل درب رنگ آمیزی شود. کار رنگ آمیزی درب را می توانید به یک فرد ماهر بسپارید.

انواع رنگ درب ضد سرقت

در حال حاضر در کشور ما بنا به تجربه مصرف کنندگان محصولات پوششی چوب، بیشتر از رنگ های نیترو سلولزی یا پلی اورتان استفاده می کنند. گرچه این گونه رنگ ها دارای کیفیت بالاتری می باشند اما بیشتر تولید کنندگان رقبت بیشتری برای استفاده از رنگهای پلی استر دارند. به دلیل عدم شناخت کافی مشتریان از قابلیت های رنگ این نکته از دید آن ها پنهان می ماند اگر مشتری خواستار رنگ با پوشش خوب باشد وکیفیت بالاتر باشند از رنگ پلی اورتان استفاده می شود.
کیفیت بالای این گونه پوشش ها (پلی ارتان)که امروزه در سبد مصرف اکثر تولید کنندگان تراز اول کشورهای دیگر و صنایع بزرگ چوپ قراردارد به قدری زیاد است که با مصرف اولین نمونه آن و مشاهده نتیجه و کیفیت یقینا فرهنگ مصرف آن در بازار رونق خواهد گرفت.


ویژگی های رنگ پلی اورتان به کار رفته در درب

  •  این رنگ در درجه حرارت پایین هم خیلی سریع خشک  می شود.
  •  دارای مقاومت سایشی و ضربه پذیری بالا
  •  مقاومت بالای رنگ نسبت به گچی شدن
  •  چسبندگی بسیار عالی رنگ های زیبای پلی اورتان بر روی سطوح فلزی
  •  مقاومت در برابر اسید، باز، روغن های صنعتی و شیمیایی و املاح
  •  مقاومت بسیار بالا در برابر رنگ های پلی اورتان در برابر نور خورشید ، آب و مواد شیمیایی

درب ضد سرقت قهوه ای

در بازار ایران درب ضد سرقت قهوه ای بیشترین فروش را دارد. این درب ها در طیف های رنگی متعدد از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره در بازار وجود دارند. از مزایای این رنگ درب ضد سرقت این است که آلودگی‌های فضای بیرون بر روی آن چندان مشخص نمی‌شود. بنابراین، در فضاهایی که رفت‌وآمد و یا گردوخاک زیاد است، درب ضد سرقت قهوه ای، گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

 

چند مدل درب ضد سرقت قهوه ای فروشگاه راشین درب

 

 

درب ضد سرقت سفید

دومین رنگ پرطرفدار در بین رنگ های درب ضد سرقت ، رنگ سفید است . درب ضد سرقت سفید جلوهه و زیبایی خاصی بخ محیط اطراف خود می بخشد و معمولا با تمام سلایق و دکوراسیون ها سازگار است. این رنگ به‌خصوص با مبلمان‌های مدرن همخوانی مناسبی دارد. البته مشکل مهم این درها، احتمال کثیف شدن در طولانی‌مدت است.

 

چند مدل درب ضد سرقت سفید فروشگاه راشین درب

 


درب ضد سرقت سفید طلایی

درب ضد سرقت سفید طلایی یکی از انواع درب ضد سرقت سفید است که عموماً برجستگی و فرورفتگی‌های روی درب به رنگ طلایی بوده و رنگ پایه درب، سفید رنگ است. درب ضد سرقت سفید طلایی دارای ظاهری بسیار شیک است.


درب ضد سرقت دو رنگ یا دارای رنگ ترکیبی

درب ضد سرقت دو رنگ همان طور که از نام آن مشخص است از ترکیب دو رنگ در آن استفاده شده است . رایج ترین نوع درب ضد سرقت دو رنگ ، درب قهوه ای و سفید است که قسمت هایی از درب به رنگ قهوه ای و قسمت هایی دیگر هم سفید رنگ می شود.


درب ضد سرقت سفید و مشکی

به جرات میتوان گفت که یکی از زیباترین و شیک ترین انواع درب، درب ضد سرقت سفید مشکی است. سفید و مشکی یک ترکیب رنگی کلاسیکی است که احتمالا از همان ابتدا در دنیای طراحی داخلی حضور داشته است. در این مدل از درب معمولا از ترکیب یکسانی از این دو رنگ استفاده می شود و با دکوراسیون های مدرن و کلاسیک بسیار هم خوانی دارد.


رنگ بندی درب ضد سرقت فلزی

بعضی از درب های ضد سرقت دارای ساختار فلزی می باشند و نیازمند رنگ هایی هستند که چندین خاصیت را برای درب های ضد سرقت به ارمغان بیاورند. زیبایی رنگ، جلوگیری از خوردگی فلز و هوازدگی از ویژگی هایی می باشد که باید فلز درب های ضد سرقت داشته باشند. 
استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیکی یکی از بهترین روش های فیزیکی و الکتریسته ای می باشد که برای رنگ آمیزی فلز استفاده می شود. در حقیقت هارمونی باید بین رنگ درب ضد سرقت و رنگ فلز وجود داشته باشد و در کنار این موضوع این رنگ فلز در دور لنگه دیده می شود. در حقیقت درب هایی که دور فلز می باشند رنگ فلز استاتیکی در دور لنگه درب ضد سرقت دیده میشود.
در کنار این موضوع رنگ فلز در صورت وجود روکوب چوبی، از پشت درب دیده می شود. پس باید توجه خوبی در انتخاب رنگ فلز و چهارچوب درب ضد سرقت داشته باشیم. رنگ های پودری غالبا چکشی می باشند و به صورت نقاط خال خال نقش فلز دیده می شود.


بهترین رنگ درب ضد سرقت

شاید گزینه ای به نام بهترین رنگ درب ضد سرقت اصلا وجود نداشته باشدد زیرا رنگ درب یک انتخاب کاملا سلیقه ای است و در کیفیت درب هیچ تاثیری نخواهد داشت. رنگ درب را باید متناسب با دکوراسیون و سلیقه خودتان انتخاب کنید. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که این رنگ باید با دکوراسیون و سلیقه شما هماهنگ باشد تا بتوانید یک خرید راضی کننده داشته باشید و مدت های طولانی از درب استفاده نمایید. 

رنگ کردن درب ضد سرقت

برای اینکه خودتان اقدام به رنگ نمودن درب ضد سرقت نمایید باید با مراحل و چگونگی آن آشنا شوید. قصد داریم در این مرحله شما را راهنمایی کنیم تا از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید. 

  1. اولین قدم تهیه رنگ مناسب است. به ابزار فروش مراجعه نمایید و رنگ مورد نظر خود را تهیه نمایید.
  2. درب را از چهارچوب جدا نمایید و بر روی زمین قرار دهید.
  3. یراق الات را نیز جدا کنید.
  4. قسمت هایی که تمایل ندارید رنگ شوند را با روزنامه بپوشانید.
  5. روکش درب را با دقت سمباده کشی نمایید تا صاف و یک دست شود. می توانید جاهایی که ضربه دیده را با بتونه پر نمایید.
  6. در این مرحله با دقت شروع به رنگ آمیزی درب ضد سرقت نمایید.
  7. پس از اتمام کار منتظر بمانید تا رنگ درب خشک شود. 
  8. یراق الات را مجدد نصب و درب را در چهار چوب قرار دهید.

نکته مهم برای رنگ کردن درب ضد سرقت

یکی از مهم ترین مراحل تهیه درب ضد سرقت، نصب آن است. باید بدانید نصب صحیح درب های ضد سرقت تاثیر بسزایی در عملکرد و امنیت آن ها دارد. حال اگر شما درب را از چهارچوب جدا نمایید ممکن است نتوانید به درستی مجدد آن را نصب کنید و اگر نصب درب ضد سرقت با مشکل مواجه شود امنیت درب کاهش می یابد. 

توصیه می شود اگر با این امر آشنایی ندارید رنگ آمیزی را به یک فرد با تجربه بسپارید.

مطالب مرتبط:

ابعاد درب ضد سرقت 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید