ابعاد درب ضد سرقت + اندازه استاندارد

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
ابعاد درب ضد سرقت

برای خرید و نصب درب ضد سرقت باید اندازه دقیق محل مورد نصب را بدانید و درب مورد خریداری شده هم دارای ابعاد متناسب باشد. در غیر این صورت باید مشکلاتی بنایی را بر دوش بگیرید. تمام درب ها با اندازه استاندارد ساخته شده اند ولی امکان ساخت درب با ابعاد سفارش امکان پذیر است.

راشین درب
راشین درب

یکی از مهم ترین موارد که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه نمایید، ابعاد و اندازه محلی است که قرار است درب در آنجا نصب شود. در این مرحله باید با ابعاد درب ضد سرقت آشنا باشید. درب های ضد سرقت دارای اندازه استانداردی هستند و  طبق آن این درب ها ساخته می شوند. اما نگران نباشید اگر ابعاد محلی که قرار است درب را در آن نصب نمایید استاندارد نیست، راشین درب این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم آورده که درب را با ابعاد سفارشی تولید و عرضه نمایید. در هنگام ساخت با توجه به اندازه استاندارد درب ضد سرقت، عرض درب، ارتفاع و فریم تمام محصولات به یک اندازه می باشد. البته درب های ضد سرقت دارای انواع و مدل هایی مختلفی می باشد که به طبع هر کدام ابعاد متفاتی دارند. در ادامه شما را با ابعاد و اندازه استاندارد انواع درب ضد سرقت آشنا خواهیم ساخت.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت بر حسب نوع آن ها(تک لنگه، دو لنگه و یا درب لابی ) دارای ابعاد متفاوتی می باشند. همچنین درب های تولید کشورهای مختلف هم ممکن است دارای ابعاد متفاوتی باشد. به طور مثال ابعاد درب ضد سرقت ترک از ابعاد درب های ایرانی معمولا چند سانت بیشتر است. در جدول زیر اندازه استاندارد انواع درب ضد سرقت بیان شده است اما در هنگام خرید دقت نمایید حتما سایز دقیق درب را از فروشنده سوال نمایید تا بعد از خرید و در هنگام نصب درب ضد سرقت به مشکل برنخورید.

نوع درب طول درب ارتفاع درب
درب ضد سرقت تک لنگه

110

105

210
درب ضد سرقت یک و نیم لنگه 130  210
درب ضد سرقت دو لنگه 180 217
درب ضد سرقت سه لنگه سفارشی سفارشی
درب لابی ضد سرقت سفارشی سفارشی
درب ضد سرقت ترک تک لنگه     115 215
درب ضد سرقت چینی تک لنگه     105 210

حمل و نصب درب های ضد سرقت دو لنگه، سه لنگه و لابی بسیار سخت تر از تک لنگه می باشد. برای نصب درب با ابعاد بزرگ باید حتما از یک فرد ماهر کمک بگیرید زیرا نصب و رگلاژ این درب ها کار بسیار سخت و مشکلی می باشد.

ابعاد درب ضد سرقت

سایز درب ضد سرقت را چگونه محاسبه کنیم؟

این موضوع را با ذکر یک مقال توضیح می دهیم: ابعاد استاندارد درب ضد سرقت تک لنگه ( ۱۰۵*۲۱۰ ) و(۱۱۰*۲۱۰ ) سانتی متر می باشد. فضای مورد نیاز نصب برای ساب فریم از عرض 2 سانتی متر و ارتفاع 1 سانتی متر بزرگتر ساخته می شود. قطر چهار چوب درب ضد سرقت 18 سانتی متر است.

  • تعیین اندازه ارتفاع درب: به منظور مشخص نمودن ارتفاع درب باید اندازه بخش داخلی چهارچوب که در آن مرتفع‌ ترین قسمت درب قرار می‌گیرد را اندازه‌ گیری نمایید.
  • تعیین عرض درب: به منظور اندازه گیری عرض قاب درب باید در قسمت بالا، وسط و پایین قاب اندازه‌ گیری را انجام دهید تا در صورت اختلاف ابعاد، بتوانید سفارش خود را منطبق با اندازه مورد نیاز ثبت کنید.
  • تعیین ضخامت درب: توجه نمایید که رایج‌ ترین ضخامتی که در حال حاضر برای ساخت درب مورد استفاده قرار می گیرد 35 میلی‌ متر است. اما درب‌ هایی با ضخامت 40 یا 44 میلی‌متر نیز در بازار موجود هستند.

نکات مهم درخصوص ابعاد درب ضد سرقت که باید بدانید.

علاوه بر اینکه باید با ابعاد و اندازه درب ضد سرقت آشنایی داشته باشید باید به نکات مهم دیگری هم توجه نمایید.

  1. کار اندازه گیری را از ابتدا تا انتها به یک فرد با تجربه بسپارید. ممکن است درب بیش از حد بزرگ باشد و باعث افتادگی و اصطکاک بین لولاها و در نتیجه جدا شدنش از فریم بشود که دلیل همه این مشکلات، اشتباه در اندازه‌ گیری است.
  2. می توانید شکاف های بین درب و چهارچوب را با فوم پوشش دهید. (چون کم بودن این فاصله به معنی عایق‌ِ بهتری بودن است)
  3. ارتفاع، عرض و پهنای درب را بیش از یک‌ بار اندازه بگیرید. دقت نمایید که درب در هنگام باز شدن باید به شکل مستطیل و با زاویه‌ 90 درجه باشد. بنابراین هر دو قطر را اندازه بگیرید و مقایسه کنید تا از مستطیل بودن ابعاد درب اطمینان حاصل کنید.
  4. به جهت باز شدن درب (رو به داخل یا خارج بودن، راست بازشو یا چپ بازشو) توجه داشته باشید. وقتی از داخل ساختمان درب را می بینید دسته درب در سمت چپ قرار می گیرد و درب به طرف داخل باز خواهد شد.

سایز استاندارد درب ضد سرقت  + طول و ارتفاع درب

آیا با تعویض درب ضد سرقت نیازی به تغییر چهارچوب دارید؟

بازشوی مفید برای این درب ها 90 سانتی متر می باشد. اگر داخل دهانه چهار چوب حداقل اندازه 97 سانتیمتر در عرض و 205 سانت در ارتفاع را داشتیم می توان با سفارش درب در ابعاد مورد نظر از همان چهار چوب قبلی استفاده نمایید. اما اگر کوچکتر از این فضا را در اختیار داشتید حتما باید چهار چوب درب را عوض نمایید.

نصب درب با سایز نامناسب برای شما چه مشکلاتی به همراه خواهد داشت؟

ساخت درب های ضد سرقت با ابعاد و اندازه‌های دقیق، روی عملکرد و امنیت آن تاثیر زیادی دارد. اگر این اندازه‌ها دقت ننمایید ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوید:

  • اگر اختلاف بین اندازه درب و اندازه چهارچوب زیاد باشد، درب نمی‌ تواند به خوبی بر روی چارچوب سوار شود و در نتیجه باز و  بسته شده درب با مشکل روبرو خواهد شد. برای حل این مشکل باید در اطراف درب درز‌هایی ایجاد نمود که خاصیت عایق‌ بندی درب را کاهش خواهد داد.
  •  اندازه‌ گیری و ساخت درب با ابعاد درست روی عملکرد لولاها نیز تاثیر خواهد گذاشت. اگر درزی بین درب و چهارچوب باشد، لولاها قادر نخواهند بود درست تنظیم شوند و در نتیجه درب به خوبی بسته نمی‌ شود.
  • رگلاژ درب به خوبی انجام نمی شود و در نتیجه بین لولاها فاصله افتاده و خاصیت ضد دیلم درب ضد سرقت از بین خواهد رفت که منجر به کاهش امنیت درب می شود.

با توجه به این نکات حتما در اندازه گیری و اعلام ابعاد درب ضد سرقت در هنگام سفارش درب دقت نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • مهبد رضایی
    سلام وقت بخیر درب ضد سرقت میخوایم کار بزاریم ارتفاع ۱۹۸ باید سفارش بدیم در ضمن چون ارتفاع استاندار نیست مشکلی نداره ممنون میشم جواب بدید
    • مدیر سایت

      سلام. برای محل‌هایی که دارای ابعاد استاندارد نیستند می‌توانید درب مورد نظر را به صورت سفارش تهیه نمایید تا درب با توجه به ابعاد مشخص شده ساخته شود.

تماس بگیرید