فریم و چهار چوب درب ضد سرقت

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
چهار چوب درب ضد سرقت

درب ضد سرقت شما باید دقیقا درون چهارچوب قرار بگیرد ، این مساله باعث استقامت و استحکام درب خواهد شد. عدم توجه به تناسب ابعاد و اندازه چهار چوب و درب باعث افت کیفیت و کارایی درب خواهد شد.

راشین درب
راشین درب

چهارچوب درب ضد سرقت، یک تیرک افقی در سردر و قسمت بالایی درب و یک تیرک افقی در قسمت پایین است. همچنین دو تیرک عمودی در دو طرف قاب  که به آن آستانه درب می گویند. در مجموع این چهار تیرک چهارچوب درب را شکل می دهند. چگونگی شکل درب مهم نیست، اگر سایز هم غیر استاندارد باشد این نکته اولیه را باید یادتان باشد که درب ضد سرقت شما باید درون چهارچوب جا بیفتد و چفت شود، رعایت این نکته موجب استقامت و استحکام درب خواهد شد. ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت بستگی به نوع درب از لحاظ اندازه و سایز دارد و حتما باید متناسب با اندازه درب انتخاب شود. به منظور ثبت سفارش خرید و اطلاع از قیمت چهارچوب درب ضد سرقت با راشین درب تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در راشین درب تماس بگیرید.

فریم درب ضد سرقت 

فریم درب ضد سرقت، نوعی فریم می باشد که در زمان ساخت و ساز قرار داده می شود تا درب در آن قرار داده شوند. به عبارت دیگر در تعریف فریم انتظار درب ضد سرقت باید بگوییم یک قوطی ۴*۸ یا ۶*۸  که در هنگام ساخت و ساز روی دیوار قرار داده می شود تا درب روی آن قرار بگیرد. برای قرار دادن درب روی این فریم نیز از جوش دادن استفاده می شود. فریم های انتظار با توجه به اهمیتی که دارند باید از جنس مطلبوبی ساخته شوند و به گونه ای نیز نصب شوند که دارای هیچ کجی نباشند چرا که داشتن کوچکترین انحنا در این بخش از نصب می تواند به طور کلی روی ساختار و عملکرد درب ضد سرقت در هنگام باز و بسته شدن تاثیر بگذارد. انواع چارچوب و پروفیل درب ضد سرقت را از راشین درب تهیه نمایید.

چند نکته مهم در مورد خرید فریم انتظار درب ضد سرقت که نباید فراموش شود:

  • رنگ آمیزی فریم فراموش نشود. در این صورت از خوردگی فریم به مرور زمان جلوگیری میشود و عملکرد درب در گذر زمان دچار افت نخواهد شد.
  • اندازه فریم: اگر اندازه فریم خیلی بزرگتر یا  خیلی کوچکتر از چهارچوب درب ضد سرقت باشد نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و در عملکرد درب قطعا تاثیر خواهد گذاشت. پیشنهاد می شود برای عرض شما دو سانت و برای ارتفاع یک سانت فریم را بزرگتر از چهارچوب قرار دهدید تا چهارچوب بتواند د فریم جای بگیرد.
  • حتما برای نصب فریم از شاغول استفاده کنید: اگر فریم درب ضد سرقت تاب داشته باشد این می تواند باعث اختلال در عملکرد درب شود.

فریم انتطاردرب ضد سرقت

ابعاد فریم انتظار درب ضد سرقت

عرض سفارشی بزرگ درب ضد سرقت تک لنگه: عرض ۱۱۱ سانتی متر داخل به داخل فریم انتظار می تواند تا ۱۱۷ سانتی متر نیز افزایش پیدا کند که در این حالت بازشو حدود يك متر به وجود می آید.

  1. عرض درب های ضد سرقت 1.5 لنگه: عرض لغاز داخل به داخل فریم انتظار باید زیر ۱۵۰ سانتی متر باشد و طول مورد نیاز نیز همان ۲۱۲ سانتی متر می باشد و البته ارتفاع با توجه به داشتن یا نداشتن آستانه فلزی می تواند تا ۲۲۰ سانتی متر نیز ساخته شود که ساخت سفارشی محسوب می شود.
  2. درب ضد سرقت دو لنگه: عرض داخل به داخل فریم انتظار می تواند زیر ۲ متر باشد و ارتفاع نیز از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه یا همان ساب فریم می تواند 212 سانتی متر باشد.
  3. درب لابی ضد سرقت دو طرف کتیبه:عرض داخل به داخل ساب فریم ۱۸۲، ارتفاع کف تمام شده تا زیر ساب فریم ۲۱۲ سانتی متر و در نمونه هایی که نیاز به کتیبه بالای درب می باشد ارتفاع تا ۲۵۰ و ۲۶۰ سانتی نیز قابل تولید می باشد.

نكته مهم: دربهای ۱٫۵ لنگه و ۲ لنگه نیز تا عرض ۲ متر قابل ساخت می باشند. قیمت چهارچوب درب ضد سرقت را از راشین درب استعلام بگیرید.

انواع چهارچوب درب ضد سرقت:

چارچوب یکی از اجزای درب ضد سرقت به شمار می رود که دارای دو مدل زیر می باشد:

  1. چهارچوب فلزی
  2.  چهار چوب چوبی 

چهارچوب فلزی

به علت مقاومت بالای چهارچوب های فلزی، اساس و پایه نصب درب در خانه و ساختمان است و امروزه استفاده از چهارچوب های فلزی در خانه ها متداول تر شده است. این نوع برای استفاده در انواع درب ضد سرقت از نوع فلزی به قطر ۲mm با رنگ الکترو استاتیک و مقاومت بسیار بالا طراحی و تولید می شود و این چهارچوب ها در دو قطر برای چهارچوب درب های داخلی و قطر هجده  سانتی متری برای درب های ضد سرقت تولید می شود.

قیمت چهارچوب فلزی درب ضد سرقت بر اساس وزن آن ها تعیین می شود، در شرایط اقتصادی این دوران کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری نکته ای مهم در تمامی پروژه ها است، در نتیجه انتخاب چهارچوب سبک فلزی هم وزن کلی سازه را کاهش می دهد و هم باعث صرفه جویی می شود.

چهار چوب چوبی 

بسیاری از مصرف کنندگان و طراحان دکوراسیون داخلی چهارچوب درب که از چوب ساخته شده باشد را برای درب های داخلی انتخاب می کنند. در گذشته روی پروفیل چوب یک شیار جهت چفت شدن لنگه درب ایجاد می شد و از این پروفیل، چهارچوب چوبی برای درب های اتاق تولید می کردند. ولی امروزه با توجه به تنوع سلیقه مشتریان و استفاده از ابزار های جدید در ساخت انواع مدل های پروفیل چوبی عمدتا MDF امکان طراحی و ساخت انواع چهارچوب چوبی برای درب های داخلی فراهم شده است.

روش نصب فریم انتظار جهت درب ضد سرقت

قبل از نصب چهارچوب درب ضد سرقت، ابعاد با دقت اندازه‌ گیری شود و چهارچوب انتظار با ضد زنگ عایق شود  و پس از اطمینان از صحت اندازه های چهارچوب انتظار، توصیه می‌شود تا اندازه قطر فریم کنترل شود تا از عدم دویدگی و پیچیدگی فریم اطمینان حاصل شود،
چارچوب انتظار به صورت کامل در محل نصب شاقول و تراز شود، در مرحله نصب چهارچوب انتظار درب، دقت شود تا در ادامه مراحل بنایی از حرکت احتمالی آن جلوگیری به عمل آید و چهارچوب انتظار بايد به گونه‌ ای نصب شود تا سطح بالایی پاخور فریم با سطح کف نهایی مماس بوده و در هیچ شرایطی پایین تر و یا بالاتر از آن نباشد و پس از اتمام گچ کاری و پایان رنگ کاری می توان اقدام به نصب درب ها نمود.

برای خرید و اطلاع از قیمت چهارچوب درب ضد سرقت با راشین درب تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید