رگلاژ درب ضد سرقت به همراه تعمیر + آموزش

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت

پس از گذشت زمان از استفاده درب ضد سرقت، ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر پیدا کند.از مهمترین مشکلات و خرابی دربهای ضد سرقت میتوان به خارج شدن درب از رگلاژ و یا مشکل در قفل و لولا درب اشاره کرد.

راشین درب
راشین درب

اجزای مختلف درب ضد سرقت ازجمله لولاها، قفل، روکش، لنگه درب و همه اجزایی که در حرکت نقش دارند، می‌تواند منجر به خارج شدن درب از رگلاژ و در نتیجه نیاز به تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت گردند.
رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت یکی از مواردی است که هر ساختمان ممکن است به آن نیاز داشته باشد و تنها راه حل این مشکل دانش و تخصص تعمیرکاری است که اقدام به تعمیر درب ضد سرقت می کند.

تعمیر درب ضد سرقت

یکی از بزرگترین دغدغه های امروزه زندگی شهری وجود امنیت و حریم خصوصی و نحوه ایجاد یک محیط امن برای ارامش بیشتر می باشد که افراد برای برطرف کردن نگرانی های خود حاضر به استفاده از ابزارهای مختلف هستند.
درب ضد سرقت نیز یکی از مواردی است که به شدت در صنعت ساختمان سازی رونق داشته و روز به روز روند رو به رشدی را تجربه می کند، زیرا امنیت بالا و همچنین زیبایی ظاهری باعث شده تا به یک امر حیاتی تبدیل شود.
در ضد سرقت بعد از مدتی که مورد استفاده قرار گرفت و بنا به دلایل متعددی ممکن است دچار مشکلاتی شود، که در نتیجه نیاز به تعمیرات درب ضد سرقت احساس شود. چون درب های ضد سرقت دارای پیچیدگی های منحصر به فردی هستند، تعمیر و رگلاژ آنها نیاز به تخصص داشته و افراد با تجربه با ابزار مخصوص این کار را انجام می دهند. راشین درب بزرگترین تولید کننده درب ضد سرقت در ایران آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 رگلاژ درب ضد سرقت

 در واقع به این صورت است که با تنظیم ارتفاع و رفع مشکلات در قسمت لولاها و ایجاد یک تنش و توازن مستقیم در قطعات چندگانه درب ضد سرقت عملیات رگلاژ صورت می پذیرد.
یکی از بزرگترین دغدغه های امروزه زندگی شهری وجود امنیت و حریم خصوصی و نحوه ایجاد یک محیط امن برای ارامش بیشتر می باشد که افراد برای برطرف کردن نگرانی های خود حاضر به استفاده از ابزارهای مختلف هستند.

ایراداتی که ممکن است برای درب ضد سرقت ایجاد شود و نیاز به تعمیر پیدا کند:

  • از کار افتادن قفل درب ضد سرقت (خراب شدن قفل درب ضد سرقت که می‌تواند به دلایل مختلفی ازجمله تلاش سارقین برای ورود به خانه شما باشد.)
  • ایجاد ایراد در یراق الات درب ضد سرقت ( تعویض یراق درب ضد سرقت از ارزان ترین روش های تعمیر درب میباشد.)
  • خراب شدن و شکستن لولای درب (که ممکن است به دلایل مختلف از جمله ضعیف بودن لولاهای در، زنگ‌زدگی، نشستن گردوغبار بر روی لولا و موارد مشابه ایجاد شود.)
  • خراب شدن و از کار افتادن مغزی درب ضد سرقت
  • خرابی چشمی درب ضد سرقت که نیاز به تعویض دارد.
  • پایین امدن کارایی دستگیره درب ضد سرقت و یا از کار افتادن دستگیره درب (شل شدن دستگیره درب)
  • خارج شدن درب ضد سرقت از رگلاژ و ایجاد مشکل در باز و بسته شدن در و یا ایجاد سروصدا در هنگام باز و بسته شدن لنگه درب (که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نشست ساختمان نوساز و یا وارد کردن فشار زیاد بر درب باشد.)
  • آسیب دیدن روکش درب ضد سرقت. در هنگام آسیب به روکش می توانید به طور کلی روکش درب را تعویض نمایید. در مورد روکش درب ضد سرقت هم بدانید.

 

برای رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. آموزش رگلاژ درب ضد سرقت کاری فنی و باید زیر نظر افراد باتجربه آموزش ببینید. تعمیر درب توسط افراد عادی و بی تجربه در این زمینه ممکن است تمام قابلیت های یک درب ضد سرقت را از بین ببرد.


خارج شدن درب ضد سرقت از رگلاژ

 یکی از رایج ترین مشکلاتی که به مرور زمان برای درب های ضد سرقت ایجاد می شود خارج شدن درب از رگلاژ است. عوامل زیادی هستند که می توانند باعث خارج شدن این درب ها از رگلاژ شوند. رگلاژ صحیح درب نقش بسیار مهمی در عملکرد درب دارد. بنابراین تجربه و دانش زیادی لازم دارد تا به درستی انجام شود. بنابراین اگر مهارت لازم را ندارید هیچوقت اقدام به این کار نکنید و حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید.
 از آنجایی که لولاهای درب های ضد سرقت از آلیاژ بسیار مستحکم و مقاوم ساخته شده اند نقش بسیار مهمی در تنظیم و رگلاژ این درب ها دارند و در صورتی که ایراد پیدا کنند کارایی درب کاهش می یابد و در واقع درب از کار می افتد. علت بسته نشدن درب ضد سرقت در اکثر مواقع بهم خوردن رگلاژ درب است و باید درب مجدد رگلاژ تا کارکرد صحیح خود را بدست آورد.

مشکلات که ممکن است هنگام خارج شدن درب از رگلاژ پیش بیاید:

  • ایجاد صدای آزاردهنده و ناهنجار درب در هنگام باز و بسته شدن
  • گیر کردن درب در هنگام باز و بسته شدن
  • بسته نشدن درست و راحت درب
  • ایجاد مشکل در مکانیسم حرکت مکانیکی درب
  • کند شدن عملکرد لولا، دستگیره، قفل و یراق آلات درب
  • نفوذ صدا از درب به داخل ساختمان
  • کاهش سطح عملکرد درب
  • هدر رفتن انرژی از طریق درب

 

تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت

 ابزار مورد نیاز برای تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت 

تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت از جمله مواردی است که بدون دارا بودن دانش فنی و ابزار لازم نمی توان ان را اجرا کرد و یا به نتیجه مناسب و قابل قبول رسید ، به همین منظور توضیحات مختصری در این مورد ذکر می کنیم.

استفاده از دستگاه جوش کاری در رگلاژ درب

یکی از اساسی ترین و مهمترین ابزار تعمیرکار در این حوزه کاری ، دستگاه جوشکاری است که برای جا به جایی لولاها مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی نیز برای جوش زدن بخش های درب ضد سرقت که دچار شکستگی یا ایراد شده است استفاده می شود.

چکش و میله آهنی

ابزار پر کاربرد بعدی چکش و میله اهنی در ابعاد ۵۰ سانتی متر است که برای بالا کشیدن درب و یا ایجاد ضربه در بخش هایی از درب ضدسرقت که دچار تو رفتگی شده است استفاده می شوند و نقش اهرم و ضربه کمکی را ایفا می کنند.

آچار و پیچ گوشتی

برای بازکردن و تعویض قفل ضد سرقت از اچار و پیچ گوشتی مخصوص و لوازم جانبی دیگر که یک جعبه ابزار کامل را شامل می شود استفاده می شود که در شرایط  مختلف تعمیرکار به کار می گیرد.

مهم ترین مساله در زمینه تعمیر درب ضد سرقت، بحث عدم توجه افراد به موضوع رفع ایرادهای درب است که در گذر زمان اسیب های جبران ناپذیری را ایجاد می کند که موجب می شود تا به جای تعمیرات مجبور به تعویض کامل درب ضد سرقت شوید که این مسئله هزینه های زیادی را به خانوار وارد می کند.


سوالات متداول در زمینه تعمیر درب ضد سرقت

کار تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت امری بسیار مهم و پیچیده است و ممکن است در این زمینه با سوالاتی روبرو شوید.

آیا میتوانیم رگلاژ درب ضد سرقت را خودمان انجام دهیم.

صدای درب، تنها یکی از مشکلاتی است که در هنگام باز و بسته شدن درب بوجود می‌آید و باعث می‌شود که به رگلاژ درب ضد سرقت نیاز پیدا کنید. با توجه به اینکه درب ضد سرقت تفاوت های زیادی با انواع درب های دیگر دارد و همچنین شخصی که برای تعمیر و سرویس درب می‌آید، تمامی قطعات آن را چک می‌کند، بهتر است رگلاژ درب ضد سرقت را به تعمیرکار ماهر بسپاریم.در صورت رگلاژ نادرست درب ممکن است درب ضد سرقت به کل قابلیت های خود را از دست بدهد.


تعمیر درب ضد سرقت چقدر زمان نیاز دارد؟

زمان مهمترین و اساسی ترین اصل در رضایت مشتری است ، در واقع مردم عزیز ما انتظار دارند تا خدمات تعمیر درب ضد سرقت انها در اسرع وقت و بدون وقفه اجرایی شود زیرا امنیت منزل و اسایش خانوار کاملا وابسته به درب ورودی است و در اصل محافظ اصلی منازل به کارگیری درب ضد سرقت در ساختمان ها می باشد و از سوی دیگر محل عبور و مرور بوده و صداهای ناهنجار و گیر در کارکرد می تواند اسیب های روانی به اعضا وارد کند، پس لازم است که تعمیرات درب ضد سرقت در تهران و کرج که بیشتر از هر نقطه کشور به خدمات سریع ، اسان و قابل دسترس نیاز دارند اجرایی شود، برای همین منظور ما تلاش کرده ایم تا بدون وقفه خدمات تعمیر دربهای ضد سرقت را انجام دهیم و تعمیرکاران خبره و کاربلد را استخدام کرده ایم.

در چه مواردی درب ضد سرقت احتیاج به روغن کاری دارد؟

برای اینکه تشخیص دهید درب ضد سرقت شما چه زمانی احتیاج به روغن کاری دارد، باید به صدای درب خود هنگام باز و بسته شدن گوش دهید. در صورتی که درب اصطلاحا صدای جیر جیر تولید می کند، یعنی زمان آن فرا رسیده است که لولا و قفل درب خود را روغن کاری کنید. یکی دیگر از علامت های نشان دهنده نیاز درب ضد سرقت به روغن کاری، به سختی باز و بسته شدن درب است.

 

رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت

 

برای رفع صدای درب ضد سرقت، خودتان نحوه روغن کاری درب ضد سرقت را یاد بگیرید .

نحوه روغن کاری درب ضد سرقت بسیار ساده و مانند روغن کاری درب های ساده است. هر گاه که درب شما به سختی باز و بسته شد و یا صدای جیر جیر آن را شنیدید، کافیست لولای درب و قفل آن را روغن کاری کنید و یا اسپری روان کننده به آن بزنید. این کار بسیار آسان می‌باشد و شما می‌توانید رفع صدای درب ضد سرقت را در کمتر از 10 دقیقه انجام دهید . اما تاثیر آن بر روی عمر مفید درب ضد سرقت بسیار زیاد و قابل توجه است. توصیه می‌کنیم روغن کاری درب ضد سرقت از جمله روغن کاری لولاها و قفل آن را حتماً در برنامه‌های خود قرار دهید.

روغن کاری لولا درب ضد سرقت

برای روغن کاری لولا درب ضد سرقت، تنها کافی است تا از روغن به گونه ای استفاده کنید که کاملا در لولا نفوذ کند. به همین دلیل بهتر است روغن مخصوص را بر روی لولا اسپری کرده و یا از ظرف های مناسبی که دهانه باریکی دارند برای این کار استفاده کنید. حالا درب را چندین بار باز و بسته کرده و مطمئن شوید که صدای جیر جیر از بین رفته است. پس از اتمام کار با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه ای، روغن های اضافی و سایر آلودگی ها را از روی لولا تمیز کنید.

شل شدن دستگیره درب ضد سرقت و راه حل بر طرف نمودن مشکل

به چند دلیل ممکن است دستگیره درب شل شده باشد. این دلایل می تواند شل شدن پیچ های اتصالی دستگیره به درب باشد یا بر اثر شل شدن پیچ های داخلی و نگهدارند دستگیره. همچنین شکستگی دستگیره هم می تواند منجر به شل شدن دستگیره درب ضد سرقت شود.

شل شدن پیچ دستگیره، ساده ترین مشکلی است که با استفاده از پیچ گوشتی به راحتی می توانید پیچ را سفت کرده لقی دستگیره را از بین ببرید. سفت کردن پیچ مغزی که در داخل دستگیره قراردارد، قدری مشکل است. برای این کار باید دستگیره را از درب جدا کرده و با باز نمودن ساختار دستگیره، اقدام به محکم نمودن پیچ  نمایید و اما اگر لقی و شل شدن دستگیره به دلیل خرابی و شکستگی است باید آن را به طور کلی عوض نموده و اقدام به خرید یک محصول جدید نمایید.

امر تعمیر و رگلاژ در ضد سرقت امری بسیار مهم و پیچیده است و ممکن است در این زمینه با سوالاتی روبرو شوید. شما می توانید در کادر زیر سوالات خود را از ما بپرسید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • محمد زارعی
    سلام و عرض ادب درب ضدسرقت Aschkel داریم که مدتی ست خودش را حدود دو سه میلیمتر انداخته ، بطوریکه قفل کردن درب سخت شده در ضمن ، کلید شب بند آن هم کمی لق شده ، ظاهراً واشری داشته که شکسته ، البته فعلا کار می‌کنه خواستم ببینم هزینه تعمیرات و رگلاژ درب حدودا چقدر میشه و امکان سرویس گرفتن از موسسه شما ، در حوالی سه راه آذری و تولیددارو هم هست یا خیر؟ ارادتمندم
    • مدیر سایت

      سلام دوست عزیز. با این توصیفات درب شما از حالت رگلاژ خارج شده و به تعمیر نیاز دارد. درب ممکن است قفل شود ولی در این حالت از میزان امنیت آن کاسته می شود و باید هر چه سریع تر اقدام به تعمیر آن نمایید. برای استعلام هزینه لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا در واتساپ پیام دهید.

  • آریا
    سلام و درود درب ضد سرقت صفری واسه واحد ما نصب شده.ازسمت بالا و راست و چپ مشکلی نداره اما از سمت پایین حدود یک تا یک ونیم سانت از چهارچوب فاصله داره. میشه راهنمایی کنید چکار کنم.ممنون میشم
    • مدیر سایت

      سلام. با این توصیفات درب شما نیازمند رگلاژ می باشد که باید این کار توسط نصاب و تعمیرکار درب انجام شود. اگر درب رگلاژ نشود امنیت آن کاهش یافته و در هنگام بستن درب با مشکل مواجه خواهید شد.

  • مریم
    سلام قفل داخلی که فقط از داخل باز و بسته میشه یه حالت پیچ داره میچرخونی قفل میشه و باز میشه شکسته آیا قابل تعمیر هست؟
    • مدیر سایت

      سلام اگر منظور شما قفل شب بند است در این صورت بهتر است این قفل تعویض شود. قفل شببند درب ضد سرقت نسبت به قفل اصلی درب از قیمت کمتری برخوردار است و معمولا ارزش تعمیر ندارد.

  • احمدی
    سلام درب منزل ما ضد سرقت است منتهی دزد با ضربه روکش و مغزی در را خراب و بیرون کشیده و به همین دلیل بخشی از دور قفل هم شکسته شده دری از نوع ام دی اف فشرده با روکش چوب است امکان تعمیر و بازسازی ان به شکلی که از امنیت ان کسر نشود و ظاهر هم حفظ شود وجود دارد متشکرم
    • مدیر سایت

      با سلام. امکان تعویض روکش درب و قفل ضد سرقت امکان پذیر است اما باید یک تعمیرکار ماهر به درستی درب را مورد بررسی قرار دهد تا چارچوب و دیگر قطعات دچار مشکل نشده باشند. خرابی در هر قطعه می توان از امنیت درب شما بکاهد. برای ایجاد امنیت بیشتر می توانید از قفل های دیجیتال و یا آژیردار استفاده نمایید تا در صورت ضربه به درب بلافاصله به شما پیام ارسال شود و با به صدا در آمدن صدای آژیر سارق محل را ترک نماید. 

      قفل آژیر دار درب ضد سرقت   قفل دیجیتال درب ضد سرقت

تماس بگیرید