نصب درب ضد سرقت | آموزش نصب درب ضد سرقت به همراه هزینه نصب

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
نصب درب ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت یک امر پیچیده و نیاز به مهارت دارد. به شما عزیزان توصیه می شود تا حد ممکن خودتان اقدام به نصب درب ضد سرقت نفرمایید و کار نصب را به افراد با تجربه در این زمینه بسپارید.

راشین درب
راشین درب

پس از تهیه و خرید درب ضد سرقت ، مهمترین نکته نصب درب ضد سرقت است. نصب درب ضد سرقت باید با دقت کامل و توسط افرادی انجام شود که تجربه کافی در زمینه نصب را داشته باشند. اگر کوچکترین ریزه کاری در نظر گرفته نشود، درب ضد سرقت دچار نقص می شود و از نظر کیفی دچار افت خواهد شد. پس حتما نصب درب ضد سرقت را به عهده افراد فنی و کارآزموده در این زمینه بسپارید و با خیال راحت از مزایای درب بهره مند شوید.
آموزش نصب درب ضد سرقت یکی از درخواست های مهم و مورد تضای بسیاری از کاربران سایت راشین درب بوده از این رو این مقاله برای شما عزیزان گردآوری شده است. اما کماکان به شما توصیه می شود در صورت عدم تجربه و مهارت کافی در این امر اقدام به نصب نفرمایید .در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با شرایط و نکات مهم در نصب درب ضد سرقت آشنا شوید.


نصب درب ضد سرقت

امروزه ایمن ترین و در عین حال کم هزینه ترین راه برای حفظ امنیت منزل و محل کار شما استفاده از درب ضد سرقت و نصب آن است .این درب ها این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. دلیل محبوبیت درب های ضد سرقت این است که در صورت قفل شدن به سختی میتوان آن را باز کرد و حتی غیر قابل باز شدن هستند این یعنی امنیت بالا برای شما عزیزان.همچنین دارای ظاهری بسیار زیباتر و شیک تر نسبت به سایر درب ها می باشند. درب های ضد سرقت به گونه ای ساخته شده اند که عایق گرما ، سرما و صدا نیز هستند.نصب درب ضد سرقت دارای نکاتی است که سعی داریم در ادامه آن ها را یادآور شویم.

 

نکات مهم هنگام نصب درب ضد سرقت:

ابتدا سایز درب ضدسرقت خود را انتخاب کرده بعد اقدام به ساخت فریم کرده. فریم به دو صورت قوطی ۸۰*۴۰ یا ۱۰۰*۴۰ ساخته می شود. سایز فریم درب باید  یک سانت بیشتراز سایز درب، طول و عرض باید باد خور داشته باشد تا درب داخل فریم جا بگیرد فریم به سمت راه پله باید نصب شود و هر ۴ سانت قوطی دیده شود وگرنه درب به دیوار پاگرد گیر کرده و در این صورت باید دیوار را برش داد. 
جلوی درب ها همیشه از پشت درب بزرگتر است و به اصطلاح قاب چهار چوب است اگر پشت تا پشت درب به اندازه ۲۱۰*۱۰۵ هست جلوی درب باید ۲۱۳*۱۱۰ باشد.
در پروژه نصب درب ضد سرقت در ساختمان هایی که برای نوسازی به کار گرفته می شود شما در صورتی که فریم به کار گرفته شده دارای مقاومت کافی باشد نیاز به جایگزینی فریم ندارید اما اگر فریم مناسب نباشد و دارای سایز استانداری نباشد مجبور هستید فریم را با یک فریم مناسب و اندازه ثابت جایگزین نمایید . 

 

در مورد قفل درب ضد سرقت و نصب آن هم بخوانید.

راشین درب بزرگترین تولید کننده انواع درب ضد سرقت و درب داخلی در ایران

 

روش های نصب درب ضد سرقت

 روش جوش دادن

روش پیچ سر مته ای

 به روش رول بولت


نصب درب ضد سرقت به روش رول بولت

در صورتی که دیوار هایی که می‌خواهید درب را درون آن نصب نمایید از مقاومت کافی و مناسب برای نصب توسط رول بولت برخوردار باشد (مانند دیوار های بتنی، ۳۵ سانتی متری آجری) می توانید از این روش استفاده کنید.  البته در صورت استفاده از سفال تیغه ای می بایست حداقل ۱۵ سانتی‌متر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاوم کنید.

 

نصب درب ضد سرقت

 


نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن

بهتر است که درب را  قبل از نصب باز کرده و چند مرتبه قفل و شب بند آن را باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح سیستم قفل اطمینان حاصل کنید. سپس درب را از قسمت پشت (قسمتی که باله ندارد) وارد چارچوب نموده و آن را کاملا تراز و شاقول کرده و درب را چند مرتبه باز و بسته کنید و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید، سپس درب را از محل سوراخ های تعبیه شده در قسمت داخلی چارچوب با چند خال جوش به صورت موقت و بعد از اطمینان مجدد از تراز و شاقول بودن، موقتا نصب کنید.


 نصب درب ضد سرقت به روش پیچ سر مته ای

پس از خارج کردن درب از بسته بندی و قبل از اقدام برای نصب، بهتر است که درب را باز نموده و چند مرتبه اقدام به باز و بسته نمودن قفل و شب بند نموده تا از عملکرد صحیح سیستم قفل، اطمینان حاصل نمایید.
در این روش درب را از قسمت پشت درب ( قسمت پشت در پشت که باله ندارد ) وارد چهارچوب انتظار نموده و آن را کاملا تراز و شاقول قرار داده و درب را چند مرتبه باز و بسته ‌نمایید تا از عملکرد مناسب درب اطمینان حاصل شود، سپس از تراز نمودن اضلاع مختلف فریم آن را در محل خود تا انتهای عملیات نصب ثابت نگه دارید.
پس از آن  اقدام به کنترل صحت عملکرد درب نموده و بعد از اطمینان از عملکرد آن اقدام به پیچ کردن اتصال در نظر گرفته شده در چهارچوب درب به چهارچوب انتظار ‌نماییدو توجه داشته باشید که پیچ ها به صورت تدریجی با یکدیگر و مرحله به مرحله محکم شود تا از تداخل بین تعادل و تراز درب جلوگیری شود.

 

نصب درب ضد سرقت بدون تخريب

در هنگام تعویض درب ورودی ساختمان یکی از مهمترین نکات که مورد توج قرار میگیرد و دغدغه افراد است کار نصب درب ضد سرقت بدون تخریب دیوارها و ساختمان است.
یکی از نکات بسیار مهم که در این ماسله نقش دارد اندازه درب فعلی و چهارچوب درب است. اگر ابعاد چهارچوب موجود با ابعاد درب ضد سرقت متناسب باشد، امکان نصب در بر روی همان چهارچوب قدیمی وجود دارد. بنابراین بدون نیاز به تخریب، امکان تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت وجود دارد.
اما اگر ابعاد درب فعلی و مکان نصب با اندازه و ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت یکسان نبود می توانید درب ضد سرقت را بصورت سفارش و با ابعاد دلخواه را سفارش بدهید و در این صورت دیگر نیازی به تخریب دیوارها ندارید.
به طور کلی اگر چهارچوب بزرگ ‌تر از ابعاد درب ضد سرقت باشد، نیازی به تخریب جهت نصب درب ضد سرقت نیست. در این صورت، چهارچوب درب با اقداماتی مانند جوش دادن قوطی به آن اصلاح خواهد شد.


تنها حالتی که امکان تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت بدون تخریب وجود ندارد، وقتی است که چهارچوب درب بیش از 3 سانتی‌متر از ابعاد مورد نیاز کوچکتر است. در این صورت ناچاراً باید چهارچوب را تخریب کرده و یک چهارچوب جدید نصب کنید.

 

نصب درب ضد سرقت

 


نصب درب ضد سرقت در دیوارهای پارتیشنی

1- قبل از نصب چهارچوب درب ضد سرقت، ابعاد با دقت اندازه‌ گیری شود و چهارچوب انتظار را با ضد زنگ عایق کنید تا مانع پوسیدگی و دوام بیشتر درب شوید.
2- پس از اطمینان از صحت اندازه‌های چهارچوب انتظار، توصیه می‌شود تا اندازه قطر فریم را کنترل كنيد تا موجب دویدگی و پیچیدگی چارچوب نشود.
3- چهارچوب انتظار به صورت کامل، شاقول و تراز در محل نصب شود.
4- در مرحله نصب چهارچوب انتظار دقت شود، تا در ادامه مراحل بنایی از حرکت احتمالی آن جلوگیری به عمل آید.
5- چهارچوب انتظار به گونه‌ای نصب شود تا سطح بالایی پاخور فریم با سطح کف نهایی دستگاه پله مماس بوده و پایین تر و یا بالاتر از آن نباشد.
6- پس از اتمام بتن ریزی، گچ کاری و پایان رنگ کاری می توان اقدام به نصب ضد سرقت کرد.


فریم درب ضد سرقت

در هنگام نصب فریم انتظار بايد به اين نكته توجه نمود که فریم انتظار به صورت کاملا تراز و شاقول در محل موردنظر نصب گردد تا در صورت تاب افتادن به آن درب به شکل درست در محل خود قرار نگرفته و نصب لنگه درب ضد سرقت با مشکل مواجه می شود که برای حل این مشکل بهتر است در هنگام نصب فریم انتظار را به وسیله ریسمان ابعاد دو طرف آن را با هم اندازه گيري كرد، قرار گرفتن سطح فریم انتظار نسبت به سطح محل نصب نیز از موارد مهم دیگر است که باید قسمت پاخور فریم انتظار دقیقا هم سطح با سطح زمین بوده و به هیچ وجه نه بالاتر نه پایین تر باشد.


روش نصب فریم درب ضد سرقت

ابتدا سایز و درب ضدسرقت خود را انتخاب کرده بعد اقدام به ساخت فریم کرده فریم به دو صورت قوطی ۸۰*۴۰ یا ۱۰۰*۴۰ ساخته می شود که به اندازه درب یک سانت بیشتراز طول و عرض باید باد خور داد تا درب داخل فریم جا بگیرد . فریم به سمت راه پله باید نصب بشه و هر ۴ سانت قوطی دیده شود و الا درب به دیوار پاگرد گیر کرده و در این صورت باید دیوار رو برش داد جلوی دربها همیشه از پشت درب بزرگتر است و به اصطلاح قاب چهار چوب هستش اگه پشت تا پشت درب به اندازه ۲۱۰*۱۰۵ هستش جلوی درب ۲۱۳*۱۱۰ هستش .
اگه دیوار چهار سانت قوطی بپوشاند باید لبه درب را برید. پس بهتره از همان اول درباره نصب فریم مشورت بگیرید از افراد با تجربه در این زمینه مشاوره و خدمات بگیرید.


 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید