تعویض و تعمیر مغزی قفل درب ضد سرقت

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت
قفل درب ضد سرقت یکی از مهم ترین اجزای درب می باشد که ممکن است در اثر دستکاری و یا عوامل دیگر دچار آسیب شود. با تعویض مغزی قفل به راحتی میتوانید قفل را تعمیر و مورد استفاده قرار دهید.
راشین درب
راشین درب

در مقاله های قبلی در مورد اجزای درب ضد سرقت به تفصیل توضیح دادیم و بیان نمودیم که مهم ترین قسمت یک درب ضد سرقت، قفل آن می باشد. قفل باید دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشد تا در برابر ضربه و دستکاری دچار تخریب نشود. اما گاهی ممکن است قفل نیز خراب شود و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض داشته باشد. معمولا در هنگام خرابی قفل، با تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت امکان استفاده مجدد از آن قفل امکان پذیر خواهد بود. در مغزی قفل درب ضد سرقت (سیلندر قفل درب ضد سرقت) معمولا 16 پین یا ساچمه وجود دارد. کلید کامپیوتری این سیلندر دارای یک شیار مازاد نسبت به سایر مدل های مشابه است که باعث افزایش ایمنی توپی می شود. میزان شیارهای موجود برروی کلید سیلندر ضد سرقت از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند. سیلندر ضد سرقت دارای کلیدهایی از جنس زینک و نوع کامپیوتری است. 

با ما همراه باشید تا به طور کامل با نحوه تعویض توپی، مغزی قفل درب ضد سرقت آشناشوید.

عوامل ایجاد تخریب و خرابی در قفل درب ضد سرقت

  • تلاش سارقین برای ورود به خانه 
  • کوبیده شدن محکم درب در هنگام باز و بسته کردن درب 

معمولا قفل های به کار رفته در درب های باکیفیت ضد سرقت به آسانی دچار مشکل نمی شوند اما در صورت خرابی به راحتی می توان با تعویض مغزی قفل آن را تعمیر نمایید.

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

معمولا دربهای ضد سرقت دارای دو نوع قفل می باشند:

  1.  قفل اصلی
  2. قفل شب‌ بند

همچنین امکان نصب دو نوع قفل وجود دارد:

  1. قفل مکانیکی 
  2. قفل دیجیتال درب ضد سرقت

 

نحوه تعویض مغزی قفل درب

نحوه تعویض مغزی قفل شب‌ بند

  • ابتدا پیچ های قفل را باز نمایید.
  • کاسه رزت را خارج نمایید.
  • بعد از دیدن مغزی، قفل پیچ های آن را باز نمایید تا مغزی آزاد شود.
  • بعد از تعویض مغزی جدید با قدیمی پیچ ها را ببندید و قفل را در جای خود قرار دهید.

تعویض مغزی قفل اصلی درب

  1.  در ابتدا دو پیچی را که از سمت داخل (محلی که کلید را داخل قفل می‌اندازید) باز کنید تا پیچ‌های پشت درب نیز باز شوند.
  2.  در مرحله بعد، به سراغ قسمت زبانه درب ضد سرقت (محلی که قفل داخل آن وجود دارد) می‌روید. اغلب سه پیچ در این ناحیه وجود دارند، پیچ وسط را باز کرده و به راحتی مغزی قفل یا توپی را بیاورید.

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

انواع مغزی قفل درب 

مغزی قفل یا سیلندر یکی از مهم ترین قسمت های قفل می باشد. دو نوع مغزی در بازار ایران رایج می باشد که مکانیزم متفاوتی دارند. نوع اول بصورتی است که کلید تنها از یک جهت باید وارد مغزی شود. در حالیکه در نوع دوم، کلید هر دو طرف قابل چرخاندن است. با چرخاندن کلید در داخل مغزی، زبانه قفل باز و بسته می شود.

مغزی قفل درب ضد سرقت با توجه به برند و نوع قفل انتخابی شما متفاوت می باشد. به عنوان مثال قفل ضد سرقت کاله دارای دو قفل پایین و بالا بوده و دو عدد مغزی دارد. نکته ای مهم در خصوص مغزی درب ضد سرقت شیارهای متعدد و متفاوت مغزی می باشد که این امر موجب امنیت بیشتر قفل می شود. این مغزی ها به نام سیلندر کامپیوتری نیز شناخته شده اند.

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت یکی از مهم ترین اجزای درب ورودی آپارتمان می باشد. حتی اگر درب از بهترین و با کیفیت ترین مواد ( ورق فولادی 1.5 میلی متر)  ساخته شده باشد، اما دارای قفل مطلوبی نباشد به راحتی توسط سارقین باز خواهد شد. قفل درب ضد سرقت ساخت کشور ترکیه دارای بهترین کیفیت است و از معروف ترین انواع قفل درب ضد سرقت در ایران به شمار میرود که مناسب برای درب ورودی استیل می باشد. از معروف ترین و محبوب ترین برند قفل درب ضد سرقت میتوان به برند کاله و داف ترکیه اشاره کرد. باید بدانید درب استیل از شیک ترین و گرانترین مدل های درب ورودی ساختمان به شمار می رود. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید