آیا امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید وجود دارد؟

02144960961 ساعت تماس 9 صبح الی 20 عصر
آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید

اگر کلید قفل درب ضد سرقت را گم کرده اید بهتر است برای باز کردن قفل درب از یک کیلدساز حرفه ای کمک بگیرید. دستکاری قفل و درب ممکن است باعث ایجاد خرابی شود.

راشین درب
راشین درب

اگر کلید قفل ضد سرقت درب خود را گم کرده اید و یا به آن دسترسی ندارید به طور حتم برای باز نمودن درب ضد سرقت دچار سردرگمی شده اید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مطالعه دقیق بتوانید یک راه حل مناسب برای باز نمودن درب بیابید.

باز کردن قفل درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای امنیت بالایی است و بیشترین موردی که این امنیت را در آن ایجاد می کند قفل درب ضد سرقت است. اگر قفل دارای کیفیت خوبی باشد، باز کردن قفل درب ضد سرقت کار بسیار مشکل و یا شاید هم نشدنی باشد.
همان طور که در مقالات قبل اشاره کردیم باید در انتخاب قفل برای درب نهایت دقت را داشته باشید تا درب شما امنیت کافی را برای مکان مورد نظر را ایجاد کند. در این مقاله سعی داریم نکاتی را به شما یادآور شویم تا اگر زمانی بدون کلید پشت درب ضد سرقت ماندید به شما کمک کند تا بتوانید درب را بدون کلید باز کنید. البته بیشترین توصیه ما در این زمان به شما این است که حتما برای باز کردن درب ضد سرقت از یک کلید ساز امین و باتجربه کمک بگیرید. دستکاری بیش از حد درب می تواند باعث ضربه زدن به درب و ایجاد خسارت به درب شود.
اگر قفل دیجیتال درب ضد سرقت دارید، قاعدتاً خیالتان آسوده است! چرا که این قفل‌ها نیازی به کلید ندارند و غالباً با چند روش هوشمند می‌ توان این قفل‌ ها را باز کرد. اما اگر قفل درب ضد سرقت از نوع کلیدی است و کلید را گم کرده‌اید، با ما همراه باشید.


حالات مختلفی برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید وجود دارد. این حالات عبارت اند از:

  1. درب ضد سرقت را قفل نکردید و فقط درب بسته شده است.
  2. درب ضد سرقت قفل شده است و شما کلید ندارید.
  3. کلید پشت درب مانده و درب قفل نیست.


برای هرکدام از این حالات باید از روش های مختلف و احتمالا از ابزارهایی هم استفاده کنید. ولی باز هم به شما توصیه میکنیم در صورت بروز این گونه مشکلات از کلید ساز کمک بگیرید تا درب شما آسیبی نبیند. 
این آسیب ها اکثرا به قفل درب وارد می شود و شما نیاز به تعمیر درب ضد سرقت و تعویض قفل درب احتیاج پیدا خواهید کرد.
باز کردن قفل درب ضد سرقت در نگاه اول می‌تواند کاری سخت باشد. این درب‌ها بسیار سنگین و محافظت شده هستند و درگیر شدن با آنها می‌تواند طاقت فرسا باشد اما این همه ماجرا نیست. باز کردن قفل درب ضد سرقت گاهی از درب‌های چوبی راحت‌تر است و گاهی به اندازه قفل گاو صندوق می‌تواند وقت گیر باشد. از مشخصات درب ضد سرقت با کیفیت این است که دارای یک قفل امن و باکیفیت باشد، تا امنیت بیشتری را برای شما فراهم بیاورد.

 

قفل درب ضد سرقت

 

درب ضد سرقت را قفل نکردید و فقط درب بسته شده است.

در صورتی که درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده یا به طور واضح تر فقط زبانه ای که با دستگیره کار می کند درگیر باشد و سایر زبانه ها قفل نشده باشند، در این صورت به راحتی همانند سایر درب ها می توانید با استفاده از کارت های تلفن، عابر بانک ویا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد.
بدین صورت که یکی از کارت ها را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان، کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد.
البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اگر خوب نصب و رگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی مشکلتر و زمان بیشتری را طلب می کند.

 

درب ضد سرقت قفل شده است و شما کلید ندارید.

باز کردن درب ضد سرقت قفل شده بدون کلید، کار ساده‌ای نخواهد بود. در این شرایط بهتر است برای این که آسیبی به قفل و نیز خود درب وارد نشود، از یک کلیدساز کمک بگیرید. البته احتمالاً تنها کلیدسازهای حرفه‌ای بتوانند به شما کمک کنند.
شاید شما مجبور شوید که برای باز کردن درب ضد سرقت قفل شده بدون استفاده از کلید از چند کلیدساز کمک خواسته و تنها یک فرد حرفه‌ای آن هم با ساعت ها تلاش  موفق به باز کردن قفل درب ضد سرقت شود.
البته این نکته یکی از مزایای درب ضد سرقت است؛ اگر امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت به سادگی فراهم باشد، امنیت این درب کاهش پیدا می‌کند. بنابراین طبیعی است که باز کردن درب ضد سرقت قفل‌ شده به سادگی امکان‌پذیر و توسط هر کسی میسر نباشد.
هر قفل با یک سری ساچمه رمزگذاری می‌شود. برای باز کردن درب ضد سرقت قفل شده، احتمالاً کلیدساز با خارج کردن ساچمه‌ها از قفل آن را تخریب و درب را باز خواهد کرد. با تخریب قفل، به راحتی با استفاده از یک پیچ‌ گوشی می‌توان آن را باز کرد. نکته مهم این است که بعد از تخریب قفل لازم است هر چه سریع‌ تر نسبت به تعویض قفل درب ضد سرقت اقدام شود.
باز کردن درب ضد سرقت قفل شده مهارت زیادی می‌خواهد و اگر کلیدساز تجربه‌اش را نداشته باشد، ممکن است به خود درب ضد سرقت هم آسیب برساند.


کلید پشت درب مانده و درب قفل نیست

با توجه به امنیت بالای درب‌های ضد سرقت، باز کردن قفل درب ضد سرقت تنها راه نفوذ بدون تخریب است. اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، عملاً چاره‌ای بجز تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلیدساز وجود ندارد که آن هم خیلی ساده نخواهد بود.
در درب‌های ضد سرقت به منظور بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان، از قطعات مختلفی نظیر ورقه‌های فولادی و یا قفل‌های مخصوص استفاده می شود. در دربهای ضد سرقت از انواع قفل‌های ۷ زبانه، قفل‌های مولتی سیستم چهارده زبانه،قفل چنگکی و یا قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی استفاده می‌شود. بنابراین با وجود قطعات مختلف محافظتی و قفل‌های مخصوص بکار رفته در درب‌های ضد سرقت، تنها راه حل، باز کردن درب از طریق قفل آن است. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، شما نمی‌توانید از طریق ترفندهایی که برای باز کردن قفل درب‌های معمولی بکار می‌رود، قفل درب‌های ضد سرقت را نیز باز کنید.

 

انواع قفل درب ضد سرقت


انواع قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت انواع مختلفی دارد. قفل مکانیکی و قفل دیجیتال که خود این دو دسته شامل انواع دیگری قفل میشود.

قفل مکانیکی درب ضد سرقت 

این قفل ها همان قفل های قدیمی درب هستند که با کمک کلید درب را باز و بسته می کنید.


قفل دیجیتال درب ضد سرقت

قفل دیجیتال درب هم میتواند دارای کلید باشد اما روش های دسترسی دیگری هم برای باز و بسته کردن درب دارد. مانند  قفل اثر انگشتی که با کمک و شناسایی اثر انگشت افراد باز می شود و یا قفل کارتی و رمزی. در قفل های دیجیتال یا به اصطلاح دیگر قفل هوشمند درب می تواند از چند روش دسترسی باری ایجاد امنیت بیشتر استفاده کرد.مثلا در یک قفل هم میتوانید از کارت و هم از رمز برای باز و بسته کردن قفل درب استفاده کنید.


جمع بندی : برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلیک حتما از کلید ساز کمک بگیرید.

به طور خلاص باز هم در آخر این بخش به شما توصیه می کنیم برای باز کردن قفل درب ضد سرقت که کلید آن را گم کرده اید و یا در منزل جا گذاشته اید حتما به سراغ کلیدساز بروید تا از دردسرها و هزینه های ناشی از خرابی قفل درب و یا احیانا خود درب مصون بمانید.
معمولا باز کردن قفل درب ضد سرقت کار بسیار مشکل و زمان بری هست و هر فردی توانایی انجام این کار را ندارد . اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید به احتمال زیاد وقت خود را هدر می دهید و باید از کلید ساز کمک بگیرید.
 


  • آیا امکان باز نمودن قفل درب ضد سرقت بدون کلید وجود دارد؟

    این مورد به مدل قفل ضد سرقت و اینکه آیا درب فقط بسته شده یا به طور کامل قفل شده بستگی دارد. تمام این موارد در راشین درب توضیح داده شده است. اما به طور کلی در درب های ضد سرقت اصل امکان باز نمودن درب بدون کلید بسیار بعید است.

  • برای باز نمودن درب ضد سرقت بدون کلید چه باید کرد؟

    اگر کلید درب را گم کرده اید بهترین راه حل کمک گرفتن از یک قفل ساز حرفه ای می باشد. تا حد امکان سعی نمایید خودتان از دستکاری قفل پرهیز کرده تا به درب و قفل آسیبی وارد نشود.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید